کنترل صدا در ایستگاه جدید FARRINGDON مترو

کنترل صدا در ایستگاه جدید FARRINGDON مترو

افتتاح خطوط  جدید الیزابت در لندن باعث شده است که ایستگاه Farringdon به یکی از شلوغ ترین ایستگاه های انگلیس تبدیل شود. انتظار می رود بیش از 140 قطار در هر ساعت و در حدود 90,000 مسافر روزانه از طریق این خطوط جابجا می شوند.
مانند تمام ایستگاه های خطوط الیزابت، ایستگاه   Farringdonبه نحوی طراحی شده است که بتواند فضایی قابل دسترس، امن و راحت فراهم کند که مردم بتوانند به راحتی در رفت و آمد باشند. بنابراین یک عایق صوتی و جاذب خوب صدا نقش بسیار مهمی در ایستگاه ایفا می کند، عایقی که بتواند سر و صدا را برای مسافران و کارکنان به حداقل مقدار ممکن برساند.

 

چالش های پیش رو

پیمانکاران اصلی این پروژه به دنبال مینیمم کردن انتشار صدا در این ایستگاه جدید و تونل های آن بودند، فراهم کردن یک محیط آرام به همراه طراحی اصولی در ریل جدید.
علاوه بر بهبود اکوستیک در ایستگاه جدید، پیمانکاران باید الزامات بسیار سختگیرانه ایمنی در برابر آتش را که برای محیط های محدود زیرزمینی در لندن وجود دارد، برآورده کنند. و این کار امکان پذیر نبود مگر با انتخاب موادی مناسب در عایق کاری و ساخت.

 

راه حل

به منظور فراهم کردن نیاز ها و الزامات مورد نظر، در ساخت و عایق کاری این ایستگاه از پشم سنگ استفاده شد، زیرا پشم سنگ دارای خواص آکوستیک فوق العاده می باشد و ویژگی ذاتی دیگری که دارد غیر قابل اشتعال بودن آن است. عایق بکار رفته عایق تخته ای نیمه سخت پشم سنگ بوده است، این عایق به راحتی قابل برش می باشد و به عنوان یک عایق جاذب صدا در پشت روکش عمل می کند.

Simon Webber، مدیر این پروژه در این باره می گوید: ” با توجه به تعداد زیاد قطار و مسافر که روزانه در این ایستگاه در حال تردود خواهند بود، کاهش صدا از اصلی ترین فاکتور در طراحی این پروژه بوده است. عایق پشم سنگ این قابلیت را دارد که نه تنها به کاهش صدا کمک کند بلکه عملکرد بسیار خوبی در ایمنی در برابر آتش دارد.”

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد