کمپین ” نقش عایق حرارتی در سقف” در آمریکا
در آمریکا ۹۰% خانه ها عایق کاری حرارتی شده اند، شاید این مقدار عایق کاری خانه ها برای ما که در کشورمان به عایق کاری اهمیت داده نمی شود، زیاد باشد؛ اما در نظر آمریکایی ها این وضعیت مناسب نیست. عایق کاری حرارتی ساختمان ها باعث کاهش هزینه گرمایش در زمستان و هزینه سرمایش در تابستان می شود و مصرف کمتر انرژی باعث می شود میزان گازهای گلخانه کمتری تولید شود. از طرف دیگر آسایش حرارتی ساختمان افزایش می یابد.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط NIMA 90% از خانه های آمریکایی عایق کاری حرارتی شده اند و این باعث صرفه جویی قابل توجهی برای ساکنان خانه ها شده است. این تخمین بر اساس اطلاعات مصرف انرژی در سال ۲۰۰۹ بدست آمده است.
دکتر جاناتان لوی، پرفسور سلامت محیط از دانشگاه بوستون در این باره می گوید: ” اگر تمام خانه ها در آمریکا به روش صحیح عایق کاری حرارتی شوند، میزان مصرف انرژی الکتریکی در این کشور ۵% و میزان مصرف گاز طبیعی ۱۰% کاهش می یابد.”
سیاستمداران آمریکایی به این نکته توجه کردند و سال ۲۰۱۵ به عنوان سال دوم برنامه ستاره انرژی تعیین شده و کمپین ” نقش عایق حرارتی در سقف” راه اندازی گردید. هدف از راه اندازی این کمپین، تلاش برای نهادینه کردن استفاده از عایق حرارتی در ساختمان و آگاه کردن مردم به اهمیت عایق کاری در ساختمان، است. زمان کمپین از ۱ اکتبر تا ۲۰ نوامبر اعلام شده است.
کورت ریچ، مدیر عامل شرکت NIMA:” عایق های حرارتی چون در ساختمان دیده نمی شوند، کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به همین دلیل این کمپین راه اندازی شد است که اهمیت عایق حرارتی، برای مردم مشخص گردد. مردم در فصل سرما، پنجره ها و درها را می بندند تا از ورود سرما جلوگیری کنند، اما تاثیر عایق حرارتی را نادیده می گیرند. این کمپین باعث شده است که دید قبلی مردم در مورد عایق های حرارتی تغییر کند و این واقعیت را قبول کنند که عایق های حرارتی در جلوگیری از ورود سرما نقش موثری دارند. “